שימוש בדרך מעגל ההקשבה ובקלפי האימון – בשירות הניהול להצלחה

התהליך מאמן הקשבה עמוקה ודבור מהלב, ללא שיפוט וללא תגובתיות. מעולה לאנשי שיווק ומכירות מנהלי צוותים ומחלקות ומנהלים מובילים, כל מפגש מלווה בשיתוף, העלאת סיפורים ודרכי התבוננות על מצבי חיים בעבודה ודרכי התמודדות עם המשימות המקצועיות ומאפשר התפתחות ולמידה.

ארגונים שהשכילו לכלול בתרבות הארגונית שלהם שיח של הקשבה, הבנה וכבוד בין בעלי התפקידים בתחומי האחריות השונים ובדרגים ההיררכיים השונים, שמרו על שגשוג ועל יציבות בהישגיהם ועל אקלים חברתי נינוח ובריא בסביבת העבודה.

מטרות: לפתח מנהיגות מקשיבה ומשפיעה, לעורר מודעות ושינוי,  ללמוד להקשיב באופן מיטבי למצבים בארגון ולאחרים,  להשתחרר מתקיעויות לטובת למידה וביצועים טובים יותר,לפתח אמון וכבוד הדדי, להגביר לכידות חברתית ולצמצם תופעות שחיקה ועייפות ,  לחבר בין מקצועיות ומחויבות ובין בינת הלב.

במפגשים מקרבים בארגון , ניתן להשפיע על איכות תפקודו של הצוות, תוך מספר מפגשים, החיבור הדרוש הופך לתרבות הארגונית והוא נותן את השפעתו החיובית לחודשים ואף שנים.-ערוצי הפעולה יקבעו במפגש תכנון ותאום עם ההנהלה

                                                                                                                                                                 נושאים  אפשריים לעבודה עם ארגונים 

  • בעיות ופתרונות ביחס ליעדים רצויים, שהארגון מתמודד עימן
  • שיתוף פעולה יעיל בין עובדים, יחידות ובעלי תפקידים
  • חידוד המודעות לסביבה של הארגון ולאתגרים שהיא מעלה
  • תהליכי ייעול
  • פתרון דילמות וקונפליקטים פנימיים

                                                           תכנים אפשריים

  1. בניית אמון
  2. הקשבה מהלב-חסמי ופותחי הקשבה
  3. דיבור מהלב –ללא שפוט וללא יעוץ
  4. מיקוד המחשבה -תמצות וענייניות
  5. זרימה ויצירתיות- ללמוד לחיות ממקום ספונטאני ואותנטי
  6. עבודת צוות באמצעות פתרון קונפליקטים /דילמות בדרך המעגל
  7. מיומנויות לחשיבה יצירתית מחוץ לקופסא
  8. כוחה של מילה (טון, תדר, הבעה, שפת גוף)
  9. אמונה- (בעצמי, באחר, בקיים ומה שמעבר לקיים)
  10. ראיית היש – ליהנות מהרגע הזה