קלפי "מחוברים בלב" ככלי לאימון ההקשבה והדיבור מהלב

העבודה עם הקלפים מאפשרת לפרט להיות נוכח בחייו, להכיר את הסיפורים המרכיבים את מי שהוא ומייחדים אותו, לגלות את כוח השפעתו, להביע את עצמו ואת החכמה הפנימית הטמונה בו, , לפנות רעשים מיותרים, לדעת להקשיב באמת לעצמו, לאחרים ולמצבים בחייו, לפתח אמון באדם ולפתח קשרים וכישורים חברתיים ממקום ערכי ויציב.

אפשרויות עבודה עם הקלפים בבית הספר

ברמה המורים – ככלי להיכרות ממקום אישי, ליצירת אוירה של אמון, פתיחות וחיבור בלתי אמצעי. מתאים לישיבות מורים ולפגישות צוות.   

ברמת הפרטנית של התלמידים – כתיבת יומן אישי דרך הסיפורים האישיים המובאים בקלפי האימון ושיתופו במידת הרצון 

ברמת קבוצת התלמידים – יצירת חיבורים עם חברי הכיתה בדרך אחרת שמפתחת את מרחב ההיכרות יוצרת חיבורים ייחודיים מעלה את ההבנה הקבלה והאמון. 

ברמת השעות הפרטניות ככלי מעולה לפתיחת מפגש ופתיחת מרחב חדש למורה להכיר את התלמידים ומרחב ביניהם להכיר אחד את השני.

ברמה הדיסציפלינארית- ככלי לשעורי עברית ולשעורי אנגלית בכתיבה והבעה דרך האותנטיות של החיים

ברמת המערך הייעוצי \טיפולי- ככלי עזר לעורר שיח ודבור כנה מהלב ולשם היכרות קרובה עם סיפור חייו של הילד.

ההשפעות הצפויות של יישום תהליך מחוברים בלב ברמת תלמידים: הגברת ההרגשה שיש מי שמקשיב לי באמת ונותן לי את מרחב הנוכחות ובעקבות כך- הפחתת האלימות בבית הספר, שיפור האקלים החברתי, שיפור ההישגים הלימודיים, הגברת תחושת הרווחה והביטחון האישיים של כל תלמיד.

ההשפעות הצפויות של יישום תהליך מחוברים בלב ברמת מורים: שפור אקלים חדר מורים ופיתוח ערוצי תקשורת מיטביים, העצמת יכולת ההקשבה, ההכלה, ההבנה למצבי הפרט, שיפור כלי העבודה החברתיים בכיתה שיפור ערוצי התקשורת בינם לתלמידים