המנחה כשמש הדרך

איכויות וערכים המתבקשים ממוביל דרך ההקשבה כדרך חיים: (מוביל הקשבה הוא מנחה, הורה, מעסיק ,מורה…)

מהווה דוגמא אישית לפתיחות וקבלה ללא שיפוט

WALK THE TALK

מתנהג את…! ולא מדבר על…!

 

איכויות וערכים

  • מכבד ולא רק מדבר על כבוד –"איזהו מכובד המכבד את הבריות"
  • מקשיב מהלב באמת ולא רק מדבר על הקשבה
  • לוקח אחריות ללמידה עצמית והדדית במקום להאשים ולכעוס
  • מחבר ומאחד במקום להפריד, לרכל, לקטלג או להשוות בין בני אדם
  • מפנה את תשומת הלב למה שיש ולא מדבר על מה שאין
  • מדבר בשפה "נקייה" ומעצימה ולא על כך שצריך לדבר יפה
  • אוהב באמת ולא מפחד לאהוב ולהיות אהבה
  • רואה את התמונה הגדולה ואינו נלחץ מפרטים ומשינויים בלתי צפויים
  • סומך ומשחרר שליטה ואחיזה ואינו משתלט ומתערב מתוך אגו let go- let god
  • מעצים את ערך ורוח האדם ולא מפחית ערכו של אף לא אחד
  • שואף להיות ביחד עם הקבוצה, בגובה העיניים ולא מעליה
  • מאפשר היזכרות בידע הנמצא וקיים בכל אדם במקום לייצר ויכוח וייעוץ
  • משכין שלום ולא מחרחר ריב
  • מאמין באדם ונאמן בניגוד לחוסר אמון וחשדנות
  • סבלני וסובלני בניגוד לעצבני וחסר סבלנות

 

התנהלות המנחה

מוביל דרך ההקשבה משדר שקט פנימי וקבלה. דרך הדוגמא האישית הוא משדר את האווירה הרצויה אליה הוא שואף. הוא חלק בלתי נפרד מהמעגל ובתור שכזה הוא משתף מהלב בסיפוריו האישיים (ובהתאם לגיל המשתתפים) .

תפקידו להיות שמש ולשרת את המעגל, עליו להיות ערני למה שקורה כל רגע ולקרוא את השדה האנרגטי סביבו ולפעול בהתאם. מוביל המעגל הוא מנחה בנשמתו. הוא מטפל באתגרים באופן מחבר ובשפת הלב.

המעגל חי, דינמי ומשתנה, לעולם אין לדעת לאן הוא יוביל וכל מה שקורה בו הוא מדויק ונכון.

 

כדאי לשים לב

1. יש "תכנון אב" ויש "ביצוע אם". לעיתים המנחה נדרש לערוך שינויים בתכנית המקורית ולשחרר אחיזה. במקרים כאלו כדאי להתחבר אל מה שנוצר באותו רגע ולמנף את הקושי לאתגר, להיות קשוב לפעימת המעגל ולקריאת השדה האנרגטי.

2. גם אם תוכנן מעגל "קליל" לתחילת תהליך, כדאי להביא בחשבון שיכולים לעלות בו מגוון סיפורים ובהם גם כאב ופחדים. אין למנחה שליטה על מה שיגיע דרך המעגל, עליו לכוון אך יחד עם זאת הוא רק שרת של דרך המעגל.

3. "ללכת את המעגל" -מומלץ למנחה לחוש את המעגל העתידי דרך הליכה בחלקו הפנימי תוך כדי העלאת התהליך בדמיון.

4. התנגדויות – כמו רעש, מבוכה, צחוק הפרעות, טלפונים, מנחה המעגל ממנף זאת ללמידה דרך שיתוף אישי או התבוננות על הסיטואציה או בדרך יצירתית.

5. בעבודה עם ילדים יש להיות רגיש למה שקורה "כאן ועכשיו" בקבוצה, במקרים של ילד\ה דחוי , ניהול קונפליקטים , מחנות, דומיננטיות.

 

נכתב ע”י שרון אדם וכוכבה שניידר