צו השעה- חינוך להקשבה בעולם מתוקשב
תפישת האינטראקציה של ילדים ונוער נמצאת במשבר. המחשבים, הרשתות החברתיות העולם הווירטואלי מרחיקים, מנתקים, חוסמים ומעכבים תקשורת בינאישית אמיתית.
כולנו נהיינו עבדים לטכנולוגיה. הדיבור קצר, ענייני, טכני. המילים ריקות מתוכן וכוונה. תרבות ה"לייק" מספקת הערכה מדומה ומשפיעה על התדמית והדימוי העצמי. האדם אינו נראה באמת וקולו לא נשמע באמת. אין התמודדות אמיתית, הכול אשליה, הכול פרוץ.
התוצאה
בדידות, סגירות, לחץ , תסכול, עצב, חיי שקר, חוסר יכולת להבחין בין אשליה למציאות, חוסר יכולת להיות בקשר ותקשורת אמיתית. חוסר אמון באדם ובקשר האנושי. העולם זקוק היום להחיות את התקשורת הבינאישית את החיבור השמחה והאהבה.
מחוברים בלב היא שיטה ויזואלית, פשוטה ועמוקה לאימון הקשבה ודיבור מהלב ללא שיפוט ובקורת. השיטה יוצרת חיבור אמיתי לאחר ומפתחת קשרים וכישורים חברתיים. מאפשרת לכל אחד להביע, להיות, להיראות ולגלות את עצמו ולחיות מתוך תחושת מוגנות וללא פחד.
ניתן באמצעות השיטה לפתור קונפלקטים, לפתח דיון פורה ומכבד, להעלות רגשות, מחשבות ורעיונות, לראות את הסיפור הקולקטיבי וללמוד ממנו על האדם והחיים.
אפשרויות לעבודה עם שיטת מחוברים בלב
- "משפחה מקשיבה"- חינוך מחדש להקשבה במשפחה
- "בית ספר מקשיב" –תפישה מערכתית להקשבה מורה-הורה- תלמיד
- "חדר מורים מקשיב" –יצירת מהות חדשה של הקשבה
- שעות פרטניות -שיחות אישיות בין המורה לתלמיד\ים (אופק חדש)
- למידה משמעותית ומקשיבה בכל התחומים והמקצועות
- הבעה בעל פה ובכתב בעברית ובאנגלית דרך סיפורי חיים אישיים
המתנה
- חיבור האדם למהותו
- העמקת יחסי האמון ומערכות היחסים
- חווית למידה עמוקה ומשמעותית
כתבו: כוכבה שניידר ושרון אדם